این یکی از ساده ترین مدل های تجاری تی شرت برای راه اندازی است. برای کارآفرینانی که می خواهند به سرعت و بدون سرمایه گذاری مالی بزرگ شروع به کار کنند، به خوبی کار می کند. اما، به یاد داشته باشید که بخشی از درآمد شما به فروشنده شخص ثالثی می رسد که سفارشات شما را چاپ و انجام می دهد.
مزایا برای مدل کسب و کار چاپ بر اساس تقاضا:
به طور معمول، بدون (یا کم) هزینه راه اندازی
چاپ با کیفیت بالا (اگر فروشنده خوبی را انتخاب کنید)
گزینه های رنگ نامحدود (اما به یاد داشته باشید که قیمت با تعداد رنگ ها افزایش می یابد)
ایده آل برای مقادیر کم سفارش یا چاپ های یکباره
گزینه های مختلف لباس (تی شرت، هودی، کلاه، ژاکت، ساق، جوراب، لباس و غیره) را ارائه می دهد.
معایب مدل کسب و کار چاپ بر اساس تقاضا:
برای مقادیر زیاد مقرون به صرفه نیست
تعداد کمی از فروشندگان تخفیف های حجمی ارائه می دهند
حداقل انتخاب محصول چاپی (شما محدود به چیزی هستید که فروشنده ارائه می دهد)
تعداد کمی از گزینه های تکمیل سفارشی (برچسب ها، برچسب ها، بسته بندی و غیره)
عمده فروشی سفارشی
مشاغل عمده فروشی سفارشی تی شرت های از پیش ساخته شده را خریداری می کنند و سپس آنها را با دست سفارشی می کنند.
میتوانید تیشرتهای موجود را چاپ کنید، اپلیک کنید، گلدوزی کنید، یا بهطور دیگری پیراهنهای موجود را متناسب با دیدتان تزئین کنید و پیراهنهای سفارشی بسازید.
این مدل در هنگام فروش تی شرت حداکثر خلاقیت را امکان پذیر می کند، اما نسبت به مدل چاپ بر اساس تقاضا به زمان، تلاش و سرمایه گذاری مالی بیشتری نیاز دارد.
شما باید موجودی تی شرت را از قبل خریداری کنید و هزینه مواد و نیروی کار را برای سفارشی کردن آنها بپردازید. شما همچنین باید موجودی را ذخیره کنید، فضایی را به دست آورید که بتوانید پیراهن ها را سفارشی کنید و سفارشات خود را انجام دهید.
ئبا این حال، از آنجایی که شخص ثالثی برای پرداخت وجود ندارد، سود بیشتری نسبت به مدل چاپی به دست خواهید آورد.
مزایا برای مدل کسب و کار عمده فروشی سفارشی:
در تولیدات بزرگ از یک نوع پیراهن بسیار مقرون به صرفه است
اکثر فروشندگان تخفیف های قابل توجهی در حجم ارائه می دهند
هزینه های کمتر به معنای حاشیه سود بیشتر برای شماست
آزادی طراحی نهایی – تی شرت های خود را با هر تکنیکی که انتخاب می کنید تزئین کنید
معایب مدل کسب و کار عمده فروشی سفارشی:
برای خطوط لباس بزرگ با اقلام، رنگ ها و اندازه های مختلف مقرون به صرفه نیست
تزیین تی شرت ها می تواند زمان بر باشد
حداقل سفارش ها معمولاً به 10 تا 25 واحد در هر رنگ/سایز نیاز دارند
شما باید نحوه مدیریت موجودی و حمل و نقل را بیابید (یا خودتان این کار را انجام دهید یا یک فروشنده جداگانه برای انبارداری و تکمیل استخدام کنید)
حتما چندین فروشنده را بررسی کنید تا بهترین و مناسب را برای خود بیابید.
رسیدن به قیمت هدف برای خط تیشرت به یافتن مدل کسب و کار مناسب و شریک یا فروشندگان مناسب برای کمک به ایجاد و تحقق آن خط بستگی دارد. هزینه های محصول شما عوامل کلیدی در موفقیت یا شکست آینده شرکت تیشرت شما خواهد بود.
ممکن است بخواهید مدل کسبوکار پیشبینیشده، ساختار قیمتگذاری، جمعیتشناسی مشتری و قدرت مخارج تخمینی خود را در یک طرح تجاری دقیق بگنجانید.
برای تمام ملاحظات تجاری قانونی و لجستیکی لازم با یک طرح تجاری محکم برنامه ریزی کنید، و شما یک پایه قوی برای آینده موفق شرکت تیشرت خود ایجاد خواهید کرد.
برای کسب و کار تی شرت، بدیهی است که می خواهید فروش و سود خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تجارت تی شرت شما سودآور است. اما قبل از اینکه بتوانید به آنجا برسید، چیزهای بیشتری برای فکر کردن وجود دارد. هنگام راه اندازی یک شرکت تی شرت، با ارزیابی هزینه های راه اندازی خود شروع کنید.
در حالی که مدل کسبوکار شما بر هزینههای اداره یک شرکت تیشرت تأثیر میگذارد، برخی از هزینهها در همه مدلهای تجاری رایج است. هنگامی که تجارت تی شرت خود را راه اندازی می کنید، این هزینه ها شامل موارد زیر خواهد بود:
- طراحی برند شما (لوگو، کارت ویزیت و وب سایت)
- هرگونه هزینه مجوز یا مجوز ملی، ایالتی یا محلی
- سپرده و اجاره برای محل کار فیزیکی (اگر قصد دارید فضای کاری خود را اجاره کنید)
- هزینه های زیرساختی اولیه مانند خدمات تلفن و اینترنت، نرم افزار صورتحساب، هزینه های تجارت الکترونیک و …
- هزینه های بازاریابی و تبلیغات
- دستمزد ساعتی برای پوشش زمان کار شما
هنگامی که می دانید هزینه راه اندازی شرکت تی شرت شما چقدر است، آن را با سرمایه ای که در واقع دارید مقایسه کنید. سپس برنامه ریزی کنید که چگونه می توانید هر تفاوتی را ایجاد کنید.
خوشبختانه، بر خلاف بسیاری از کسب و کارها، شما می توانید یک تجارت تی شرت را با پول بسیار کمی راه اندازی کنید. به عنوان مثال، افرادی که به دنبال راه اندازی یک شرکت حمل و نقل هستند باید هزینه کامیون های گران قیمت، تریلر، بیمه و غیره را در نظر بگیرند.
اما یک تجارت تی شرت به سرمایه زیادی نیاز ندارد و برای اکثر افراد نیازی به بودجه اضافی نیست. اما حتی اگر نیاز به تامین مالی داشته باشید، ممکن است گزینه های متعددی برای تامین مالی کسب و کار در دسترس شما باشد.
اگر قصد دارید با لباسهای عمده فروشی از پیش ساخته شده کار کنید، میخواهید با بهترین قیمتها در نقطه کیفیت خود خرید کنید تا بتوانید به قیمت هدف خود برسید.
اگر قصد دارید بر اساس تقاضا چاپ کنید و محصولات خود را ارسال کنید، نگران کننده نخواهد بود. اما، شما می خواهید تحقیق کنید که کدام مشاغل POD بهترین حاشیه سود را به شما ارائه می دهند زیرا درآمد خود را با آنها به اشتراک می گذارید.
انجام محاسبات هوشمند برای تعیین هزینه راه اندازی شرکت تی شرت به شما امکان می دهد استراتژی قیمت گذاری خود را برنامه ریزی کنید.
تعیین قیمت های خود
برای ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری هوشمند و موثر هنگام فروش تی شرت، باید با دانستن هزینه های تولید اقلام لباس خود شروع کنید – همچنین به عنوان هزینه در هر واحد یا “CPU” شناخته می شود. کارشناسان مالی کسب و کارهای کوچک در خیابان باند توضیح می دهند:
اکثر مشاغل در دنیای پوشاک از یک استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر هزینه استفاده می کنند که در آن هزینه نهایی برای مصرف کننده در نهایت از هزینه تولید آن محصول حاصل می شود.
شریک چاپی شما باید بتواند یک CPU در اختیار شما قرار دهد. اما، اگر به مسیر عمده فروشی بروید، باید CPU خود را محاسبه کنید، از جمله هزینه خود تی شرت ها و هرگونه هزینه اضافی چاپ یا سفارشی سازی.
CPU فقط یک نقطه شروع است. مهم است که هزینه راه اندازی کسب و کار خود (و مقداری سود!) را در قیمت تی شرت خود نیز بگنجانید. در غیر این صورت، حفظ تجارت شما در طول زمان دشوار خواهد بود.
برای اطمینان از سود، قیمت های 30 تا 50 درصد بالاتر از هزینه های خود را هدف گذاری کنید. در نهایت، سود برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است.
قیمت گذاری رقیب
هنگامی که حساب را انجام دادید، زمان آن رسیده است که جنبه های کمتر ملموس قیمت گذاری را در نظر بگیرید – قیمت گذاری رقبا و ارزش درک شده. این عوامل به شما کمک می کنند تا قیمتی را انتخاب کنید که برای شما منطقی باشد و قیمتی که با بازار هدف شما همخوانی دارد.
مشتریان بالقوه شما بیشتر از تی شرت های شما خرید می کنند. آنها نیز با رقبای شما خرید می کنند.
و آنها می دانند که رقبای شما چقدر پول می گیرند. آگاهانه یا نه، آنها در حال جمعآوری دادههایی در مورد قیمت محصولاتی مانند شما هستند.
این بدان معناست که شما باید بازار هدف خود و آنچه که رقبای شما برای شما هزینه می کنند را نیز درک کنید.
ممکن است احساس کنید که تی شرت های شما ارزش بیشتری دارند. یا اینکه می خواهید هزینه کمتری نسبت به رقبای خود دریافت کنید. و این اشکالی ندارد.
اما، اگر کاملاً از آنچه رقبای شما هزینه میکنند بیاطلاع هستید، ممکن است به طور کامل از این امتیاز غافل شوید – یا اگر هزینهی خیلی کم داشته باشید، سود شما را به همراه خواهد داشت یا اگر هزینهی بیش از حد هزینه میکنید، فروش را به همراه خواهد داشت.
ارزش درک شده
ارزش درک شده مقداری است که مشتری فکر می کند یک محصول ارزش دارد. و قیمت های رقیب شما بخشی از این تصور است. اما، نه کل تصویر.
اینکه تیشرتهای شما چگونه به نظر میرسند نقش مهمی دارد. احساس تی شرت شما در این مورد نقش دارد. اما، برند شما می تواند بر نحوه درک محصول شما نیز تأثیر بگذارد.
یک لوگوی درجه یک، وبسایت حرفهای، و موقعیتیابی برند سطح بالا نسبت به یک لوگوی ضعیف و وبسایت آماتور ارزش درک بالاتری را به همراه خواهد داشت.
بنابراین، به یاد داشته باشید که هنگام ایجاد استراتژی قیمت گذاری برای تی شرت های خود، برند خود و قیمت رقیب خود را در نظر بگیرید.
وقت آن است که (به طور موقت) جنبه تجاری همه چیز را کنار بگذاریم و به فکر خود تی شرت ها باشیم.
اولین تی شرت شما باید ماهیت برند شما را منعکس کند و دیدگاه طراحی منحصر به فرد شما را به درستی معرفی کند. بنابراین، برای الهام گرفتن به مفهوم و جایگاه برند خود مراجعه کنید.
مردم به زمان و قرار گرفتن در معرض مکرر نیاز دارند تا زیبایی شناسی طراحی و برند شما را بشناسند. اولین تی شرت های شما باید به مخاطبان شما نشان دهد که چه نوع کیفیت، طرح و پیامی را می توانند از برند شما به طور مداوم ببینند.
سازگاری کلیدی است.
بنابراین، اگر یک طراح هستید، اکنون زمان آن است که طرح های تی شرت خود را ایجاد کنید که نشان دهنده شما و برندی است که ایجاد می کنید. اما، اگر کارآفرینی هستید که طراح نیستید، وقت آن رسیده است که چند طراح مورد اعتماد را پیدا کنید تا به شما در ایجاد طرح های اصلی تی شرت کمک کنند.
این یک کار عالی برای خلاقان است. برگزاری یک پروژه طراحی تی شرت سفارشی بر اساس مفاهیم برند شما، ده ها طرح تی شرت را در اختیار شما قرار می دهد تا از بین آنها انتخاب کنید.
شما این فرصت را خواهید داشت که با طراحان زیادی به طور همزمان همکاری کنید. این فرآیند مشارکتی تضمین می کند که برند منحصر به فرد شما درخشش خواهد داشت. و شما می توانید به هر تعداد طرحی که دوست دارید جایزه بدهید و خریداری کنید.
منحصر به فرد بودن و اصالت عناصری هستند که به متمایز کردن شرکت تی شرت شما در بازار شلوغ مد کمک می کنند. بنابراین، هر طور که طرح های خود را بدست آورید، مطمئن شوید که زیبایی شناسی شما را منعکس می کنند.
انواع چاپ و تزیین تیشرت
هنگامی که در حال برنامه ریزی طرح های تی شرت خود هستید، دانستن گزینه های خود برای اجرای آن طرح ها مفید است.
گزینه های چاپ و دکوراسیون زیادی وجود دارد. در اینجا چند مورد است که باید بدانید…
چاپ روی صفحه یا سیلک
چاپ روی صفحه شامل ایجاد یک استنسیل سفارشی از طرح شما است که روی صفحه اعمال می شود. صفحه (با شابلون) روی تی شرت گذاشته شده و جوهر اعمال می شود. فضای منفی در شابلون با جوهر پر شده و طرح شما را به تی شرت منتقل می کند.
چاپ روی صفحه برای ایجاد چاپ های کاملاً یکسان عالی است. اما، هر صفحه نمایش فقط با یک رنگ رنگ قابل استفاده است. بنابراین، چاپ روی صفحه طرح های پیچیده با رنگ های مختلف می تواند گران باشد.
انتقال گرما
انتقال حرارت از یک سرعت استفاده می کند کاغذ انتقال حرارت که اجازه می دهد طرح شما در الیاف تی شرت ذوب شود.
طرح شما بر روی مواد انتقال حرارت چاپ شده است. سپس طرح در جای خود قرار می گیرد و با استفاده از پرس حرارتی به تی شرت ذوب می شود. طراحی در بالا تحت تأثیر فرآیند انتقال حرارت قرار نمی گیرد.
انتقال حرارت برای طرح های پیچیده و چند رنگ عالی است. و برای پیراهن های کوچک مقرون به صرفه است. اما، می تواند دست (یا احساس) پارچه را تغییر دهد و آن را سفت تر کند.
گلدوزی
اگر به دنبال جلوه ای ابعادی در طراحی خود هستید، گلدوزی را در نظر بگیرید.
نرم افزار گلدوزی طرح شما را به دستورالعمل های الکترونیکی برای ماشین گلدوزی تبدیل می کند. سپس دستگاه طرح شما را با استفاده از نخ های رنگی مناسب به تی شرت می دوخت.
گلدوزی مستلزم آن است که تی شرت شما از پارچه نسبتاً محکم ساخته شده باشد. در غیر این صورت، نخ های گلدوزی شده، پارچه ضعیف تر را تحت تأثیر قرار می دهد. این باعث چروک یا افتادگی پارچه می شود. بنابراین، مطمئن شوید که تی شرت هایی را انتخاب کنید که بتواند در برابر فرآیند گلدوزی مقاومت کند.
گلدوزی یک جلوه بصری منحصر به فرد را ارائه می دهد که بر خلاف سایر تکنیک های دکوراسیون به نظر می رسد.
چاپ مستقیم به لباس
چاپ مستقیم روی لباس دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. این فرآیند با استفاده از یک چاپگر جوهرافشان جوهرهای پارچه را مستقیماً روی تی شرت چاپ می کند.
مزایای این فرآیند این است که می تواند تصاویر بسیار واضح و پیچیده ای ایجاد کند و پارچه را به طرز دلپذیری نرم می کند. معایب آن این است که به سرعت محو می شود و کیفیت چاپ کاملاً به کیفیت دستگاه چاپ بستگی دارد.
بنابراین، قبل از اینکه با فروشنده موافقت کنید، حتماً نمونه هایی را از آنها بخواهید.
اپلیکیشن
اپلیکئه یک تکه یا طرح پارچه ای است که مستقیماً روی سطح پیراهن دوخته می شود.
جلوه تمام شده سه بعدی است و بسته به پارچه های مورد استفاده می تواند یک تجربه لمسی فوق العاده ایجاد کند.
فرصت های رنگ، طرح و طرح کلی فقط با تخیل شما محدود می شود.
بعید به نظر می رسد که یک شرکت Print on Demand که خدمات کاربردی ارائه می دهد پیدا کنید. اما، اگر ظاهر اپلیکیشن را دوست دارید، میتوانید این کار را خودتان انجام دهید یا دوختها را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهند.
این یک فرآیند کار فشرده است، اما محصول نهایی این پتانسیل را دارد که بیشتر شبیه یک اثر هنری باشد تا “فقط یک تی شرت”.
ماکت ها
اگر قصد دارید تی شرت های خود را به صورت آنلاین بفروشید (که باید، زیرا سریع، آسان و مقرون به صرفه است)، به ماکت های تی شرت نیاز دارید.
ماکت ها تصاویری هستند که تی شرت های تمام شده شما را نشان می دهند. این تصاویر در فروشگاه اینترنتی کسب و کار شما قرار داده می شود تا مشتریان بدانند تی شرت های شما چگونه است.
بهتر است ماکتهایی از هر طرح در هر رنگ و سبک تیشرت موجود داشته باشید. مردم می خواهند بدانند دقیقاً چه چیزی می خرند.
و ماکتهای دقیق به مردم اطمینان میدهند که پیراهنی را انتخاب میکنند که در زندگی واقعی دوست داشته باشند.
هنگامی که شرکت تی شرت شما راه اندازی شد (و سود به ارمغان آورد!)، می توانید با جایگزین کردن ماکت های عمومی با عکس هایی با سبک منحصر به فرد از تی شرت های خود که نشان دهنده برند شما هستند، کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید. مدلهایی را استخدام کنید که شبیه مشتریان ایدهآل شما هستند و به عکسها سبک دهید تا برای مخاطبانتان جذاب باشد.
اما برای شروع، ماکت های تی شرت تنها چیزی است که برای نشان دادن طرح های تی شرت خود به مشتریان احتمالی نیاز دارید.
مقرون به صرفه ترین راه برای راه اندازی یک شرکت تیشرت، استفاده از فروشگاه اینترنتی است.
میزبانی وبسایت، هزینههای پلتفرم تجارت الکترونیک، و هرگونه هزینه طراحی وبسایت اولیه ارزانتر از پرداخت اجاره بهای یک ویترین فروشگاهی است.
دو جنبه اصلی وب سایت شما وجود دارد – ظاهر و عملکرد.
ظاهر وب سایت
طراحی وب سایت شما باید نشان دهنده برند تیشرت شما باشد. بازدیدکنندگان باید شخصیت کسب و کار شما و نوع تی شرت هایی را که می توانند به محض ورود از شما بخرند را درک کنند.
طراحی بصری و کپی بازاریابی وب سایت شما به انتقال این اطلاعات حیاتی کمک می کند. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:
از رنگ های برند خود استفاده کنید
لوگوی خود را برجسته کنید.
کپی بازاریابی را با در نظر گرفتن مخاطب هدف خود بنویسید.
ماکت های واضح و حرفه ای را به نمایش بگذارید (و در اسرع وقت به عکس های سفارشی تی شرت خود ارتقا دهید).
فونتی را انتخاب کنید که خواندن آن آسان باشد و شخصیت برند شما را منعکس کند.
اجازه ندهید عناصر طراحی بر روی کپی یا تصاویر تی شرت شما غلبه کنند – فضای سفید دوست شماست.
وب سایت کسب و کار شما علاوه بر خدمت به عنوان سفیر برند، مکانی عالی برای نمایش طرح های تی شرت شما به مخاطبان گسترده است.
تقویت وبسایت خود با عکسهای سبک از افرادی که تی شرت شما را پوشیدهاند، الهامبخش خریداران میشود، به افراد فرصتی میدهد تا با طرحهای شما ارتباط برقرار کنند و بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا خود را در تیشرتهای شما تصور کنند.
اگر عکسهای شما با بازدیدکنندهای طنینانداز شود، این احتمال وجود دارد که آنها اقلام شما را بخرند – یا حداقل، ای کاش میتوانستند.
در نهایت، یک طراحی سایت قوی اعتبار و مشروعیت را به کسب و کار شما می بخشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی وب سایت عالی، کسب و کار کوچک خود را با این 7 بهترین روش طراحی وب سایت و 11 بزرگترین روند طراحی وب سایت در سال 2022 رشد دهید.
عملکرد وب سایت
عملکرد یک وب سایت به اندازه ظاهر آن مهم است.
استفاده از وب سایت شما باید آسان باشد – در غیر این صورت افراد آن را ترک خواهند کرد. این توابع را اولویت بندی کنید…
سرعت بارگذاری وب سایت شما باید به سرعت بارگیری شود. به ازای هر ثانیه اضافی که طول می کشد تا وب سایت شما بارگذاری شود، مشتریان بالقوه کلیک می کنند.
جهت یابی
وب سایت شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد. اگر مردم نتوانند بفهمند که چگونه خرید کنند یا سؤالات متداول کجا هستند، آنها را ترک خواهند کرد.
پشتیبانی مشتری. دسترسی به پشتیبانی مشتری باید آسان باشد. هیچ چیز به اندازه یک وب سایت بدون اطلاعات تماس با پشتیبانی مشتری، با صدای بلند “Scam BUSINESS” را فریاد نمی زند.
تجارت الکترونیک. خرید آنلاین تی شرت شما برای مردم باید آسان باشد. هرچه تکمیل فرآیند خرید سخت تر باشد، احتمال تکمیل خرید آنها کمتر می شود. (در مورد انتخاب پلت فرم تجارت الکترونیک در بخش بعدی – ایجاد یک طرح فروش.)
وبسایتی که تشخیص آن دشوار است یا به خوبی کار نمیکند، بازتاب ضعیفی بر تجارت شما دارد. این سوال در مورد اعتبار شما ایجاد می کند و اعتماد مشتری را تضعیف می کند. این به فروش شما لطمه می زند.
وبسایتی که مردم بتوانند به سرعت و به راحتی تیشرتهای شما را بخرند، به خرید موفقتر و درآمد بالاتر برای شما منجر میشود.
یک برنامه فروش ایجاد کنید
ساخت یک شرکت تی شرت بیشتر از تولید تی شرت سخت تر هست. وادار کردن مردم به خرید پیراهن شما برای خود یک چالش است. وقت آن است که برنامه فروش خود را ایجاد کنید.
قصد دارید تی شرت های خود را کجا بفروشید؟ در یک فروشگاه اینترنتی؟ در فروشگاه خودتان؟ یا شاید بخواهید در بوتیک های محلی که دارای خطوط مختلف لباس هستند، بفروشید؟
ما شما را تشویق میکنیم که از همان ابتدا به صورت آنلاین بفروشید، زیرا راهاندازی و راهاندازی یک فروشگاه آنلاین سادهترین کار است. هیچ گونه مالیات ماهانه اجاره، رهن یا ملک برای پرداخت و هیچ وسیله خرده فروشی برای خرید در هنگام راه اندازی یک فروشگاه آنلاین وجود ندارد.
اما، گزینه های زیادی وجود دارد – از جمله فروش در فروشگاه های فیزیکی. و هنگامی که شرکت تی شرت شما شروع به سودآوری کند، ممکن است متوجه شوید که وقت آن رسیده است که تجارت خود را در کانال دیگری گسترش دهید. بنابراین، مزایا و معایب هر گزینه را در نظر بگیرید.
برنامه فروش شما باید جامع باشد. شما می خواهید هم یک استراتژی کلی بازاریابی/فروش و هم فهرستی از تاکتیک های روزانه ایجاد کنید که به شما کمک می کند تی شرت های خود را بفروشید.
هسته برنامه فروش تی شرت شما باید شامل انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک شما باشد.
انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک
امروزه ایجاد یک تجارت الکترونیکی بدون دانش فنی بسیار آسان است. بخش سخت، انتخاب پلت فرم تجارت الکترونیکی مناسب است.
اکثر خدمات طراحی وب مبتنی بر قالب نوعی از قابلیت های تجارت الکترونیک را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین را به سرعت راه اندازی کنید.
و دیگران، مانند Shopify، به طور خاص برای تجارت الکترونیک ساخته شده اند. این پلتفرمها، در کنار سایر ویژگیها، به مشتریان اجازه میدهند با کارت اعتباری پرداخت کنند (نیازی به دریافت حساب تجاری خاصی نخواهید داشت، زیرا پلتفرم قبلاً این قابلیت را ارائه میدهد).
گزینه های بسیار بسیار زیادی برای تجارت الکترونیک وجود دارد. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیکی که برای فروش تیشرتهای خود استفاده میکنید، در نظر داشته باشید…
پلت فرم چقدر قابل اعتماد است؟ چقدر از کار افتادگی را تجربه می کنند؟
چه روش های پرداختی پشتیبانی می شود؟ آیا این روش های پرداخت با مخاطبان شما سازگار است؟
پلتفرم با چه سرعتی صفحات را بارگیری می کند و سفارشات را پردازش می کند؟ (سریعتر بهتر است!)
پلتفرم چه هزینه هایی دریافت می کند؟ آیا آنها از هر فروش تخفیفی دریافت می کنند؟ آیا هزینه اشتراک معمولی وجود دارد؟ اگر چنین است، چقدر؟
این پلتفرم چه ادغام هایی را ارائه می دهد؟ به عنوان مثال، Shopify، Magento و WooCommerce همگی با چاپگر تی شرت و دراپ کشتی فروشنده Printful.
آیا این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا یک وب سایت قابل تنظیم ایجاد کنید که نشان دهنده برند منحصر به فرد شما باشد؟
به یاد داشته باشید که برند منحصر به فرد شما چقدر مهم است؟ قالبهای وبسایت در سایتهای تجارت الکترونیک برای همه مارکهای دیگر تیشرت نیز در دسترس است. همانطور که قبلا تاکید کردیم،
داشتن یک وب سایت کافی نیست… شما همچنین می خواهید مطمئن باشید که طراحی سایت شما منحصر به فرد است و محصولات شما و شما را به نمایش می گذارد.
درست مانند لوگوی شما، طراحی وب شما باید با برند شخصی شما شروع شود. یک وب سایت خوب طراحی شده ارزش ها و ویژگی های شخصیتی را که شما به عنوان هسته اصلی کسب و کار خود شناسایی کرده اید، گسترش می دهد و از آنها پشتیبانی می کند. اگر طراحی وب در میان بسیاری از مهارتهای شما برای انجام کارهای خود نیست، بدانید که کمکی در دسترس است.
خدمات تجارت الکترونیک منبع باز خود میزبانی شده به شما این امکان را می دهد که از وب سایت با مارک منحصر به فرد خود با عملکرد تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.
خدماتی مانند WooCommerce، Magento و Open Cart را بررسی کنید. نه تنها می توانید از طراحی وب اصلی خود استفاده کنید، بلکه آنها به راحتی در کنار کسب و کار شما در حال رشد هستند.
فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید
هنگامی که پلتفرم تجارت الکترونیکی را که برای شما مناسب است انتخاب کردید، وقت آن است که هیجان انگیزترین بخش را انجام دهید – فروشگاه خود را برای فروش آنلاین تی شرت ایجاد کنید!
این نقطه اوج تمام تلاش شما تا کنون است. در اینجا خلاصهای از کارهایی که برای راهاندازی و راهاندازی فروشگاه خود باید انجام دهید، آمده است:
طرحهای تیشرت با برند اصلی را ایجاد یا به دست آورید.
یک فروشنده چاپ یا چاپ / ارسال را انتخاب کنید.
ماکت های با کیفیتی از تی شرت های خود بسازید.
عکس های اصلی از مدل هایی بگیرید که نشان دهنده مخاطبان هدف شما با پوشیدن تی شرت شما هستند.
یک طراحی وب منحصر به فرد متناسب با نام تجاری دریافت کنید یا یک قالب وب سایت عمومی انتخاب کنید. عکس های اصلی خود را در طرح قرار دهید.
حساب تجارت الکترونیک خود را در پلتفرم مورد نظر خود ایجاد کنید و دستورالعمل های راه اندازی را دنبال کنید.
ماکت های تی شرت خود را در فروشگاه تجارت الکترونیک جدید خود آپلود کنید و توضیحات مناسب برند را برای تی شرت های خود بنویسید.
اطلاعات قیمت خود را وارد کنید
دستورالعمل های پلت فرم تجارت الکترونیک را برای فعال کردن فروشگاه خود و فروش آنلاین تی شرت دنبال کنید.
بسته به پلتفرمی که انتخاب کرده اید، برخی از این مراحل (6-8) ممکن است به ترتیب متفاوتی انجام شوند. اما، شما اصل مطلب را متوجه شدید.
و، تبریک! شما یک تجارت تی شرت دارید.
رویای خرده فروشی
اگر روزی رویای فروش را در یک فروشگاه فیزیکی دارید، این یک شرط مالی مطمئن تر است که با فروش در بوتیک های موجود شروع کنید.
این به شما امکان میدهد، از جمله مزایای دیگر، پرداختهای کارت اعتباری را بدون نیاز به ایجاد حساب تجاری بپذیرید. و نیاز شما به یافتن و پرداخت فضای فیزیکی را به تاخیر می اندازد.
صبر کنید تا فروشگاه پاپ آپ یا فروشگاه دائمی خود را باز کنید تا زمانی که تجربه خرده فروشی ایجاد کنید.
وقتی تصمیم میگیرید که کدام بوتیکها را میخواهید خط لباسهای خود را حمل کنید، به اولین نقطه ما برگردید – برند توسعهیافتهتان.
بوتیک هایی را انتخاب کنید که مطابق با هویت برند و بازار هدف شما باشد. اگر برای علاقه مندان به موتورسیکلت تیشرت طراحی می کنید، احتمالاً می توانید بوتیکی را که در خیابان تخصص دارد در شلوارهای یوگا و دامن های ماکسی دور بزنید.
با این حال، اگر انتخاب های عاقلانه ای برای بوتیک داشته باشید، این احتمال وجود دارد که مخاطبان هدف شما قبلاً از آنجا خرید کنند.
هنگامی که بوتیک هایی را که می خواهید با آنها شریک شوید را هدف قرار دادید، گام بعدی این است که مانند یک خرده فروش فکر کنید. جنیفر فیلبروک از Stitch Method این توصیه را در 5 موردی که آرزو می کردم قبل از شروع خط لباسم به من گفته بود به اشتراک گذاشت:
اگر قصد دارید عمده فروشی به بوتیک ها بفروشید، مهم است که در فصل خرید صحیح، کالای آماده برای فروش داشته باشید… باید بفهمید چه زمانی باید تولید را آماده ارسال به فروشگاه ها یا مشتریان کنید و سپس از آنجا به سمت عقب کار کنید. مراحل توسعه (زمان کافی بگذارید!) تا مطمئن شوید که در فصل صحیح کار می کنید.
همیشه جلسات خود را با بوتیک ها از قبل برنامه ریزی کنید. در خرده فروشی، مشتری همیشه حرف اول را می زند، بنابراین تماس های سرد و تحویل ها ایده بدی است.
به مطبوعات اطلاع دهید
زمان آن فرا رسیده است که بر اطلاع رسانی درباره شرکت جدید و شگفت انگیز تیشرت خود تمرکز کنید و برخی از مشتریان را جذب کنید!
یک راه عالی برای شروع، گردآوری لیستی از سردبیران مد محلی و رسانه ها (رادیو، تلویزیون و وبلاگ های آنلاین) است. هنگامی که آماده راه اندازی شرکت تی شرت خود هستید، می توانید این منابع را از طریق بیانیه مطبوعاتی مطلع کنید. منابع خبری محلی اغلب برای تبلیغ کارآفرینان محلی هیجان زده هستند.
با ایجاد یک کیت مطبوعاتی کامل، آن را یک قدم جلوتر ببرید.
با رسانه های اجتماعی درگیر شوید
بهعنوان یک صاحب کسبوکار جدید، میخواهید از تبلیغات ارزان و آسانی که بازاریابی رسانههای اجتماعی به شما ارائه میدهد، نهایت استفاده را ببرید.
شما باید یک حضور آنلاین ایجاد کنید. همانطور که قبلا توضیح دادیم،
رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که به راحتی مشتریان را در مورد محصولات جدید، سیاست های فروشگاه یا فروش به روز نگه دارید. همچنین شما را قادر می سازد تا با مشتریان فعلی یک رابطه اجتماعی ایجاد کنید و در عین حال روابط کم فشاری را با خریداران آینده ایجاد کنید.
حفظ (حداقل) حضور در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک به شما کمک می کند تا مخاطبانی از جانبازان ایجاد کنید.
و در نظر داشته باشید که با میکرو اینفلوئنسرهایی که می توانند در روزهای اولیه به شما کمک کنند ارتباط برقرار کنید.
با به نمایش گذاشتن آن عکس های شگفت انگیز تی شرت های خود در یک آلبوم فیس بوک، دیدن برند تی شرت خود را برای بازدیدکنندگان آسان کنید.
رسانه های اجتماعی همچنین بستر مناسبی برای کمک به مشتریان آینده برای شناخت شما و همچنین لباس های شما هستند.
یکی از دلایل اصلی خرید مشتریان از یک کسب و کار نوپا به جای یک خرده فروش بزرگ این است که احساس می کنند با داستان آن کسب و کار مرتبط هستند. بنابراین، از رسانه های اجتماعی خود برای به اشتراک گذاری آن داستان استفاده کنید – به صورت رایگان!
بررسی و اثبات اجتماعی را به دست آورید
تبلیغات دهان به دهان قدرتمندترین بازاریابی موجود است. و، معادل های آنلاین، بررسی ها و توصیفات هستند.
در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که به شما در جمع آوری و استفاده از نظرات و توصیفات کمک می کند:
از مشتریان دعوت کنید تا نظرات تیشرتهای شما را به اشتراک بگذارند و در ایمیلهای پیگیری سفارش شما در Google Reviews ذخیره کنند.
از مشتریان خوشحال بپرسید که آیا می توانید نظرات تحسین برانگیز آنها را در وب سایت خود به عنوان گواهی به اشتراک بگذارید.
یک صفحه بررسی در وب سایت خود ایجاد کنید که به مشتریان امکان می دهد نظرات خود را همانجا بنویسند.
چند روز پس از اینکه مشتری سفارش خود را از شما دریافت کرد، نظرسنجی را ارسال کنید. بپرسید که آیا می توانید پاسخ های آنها را در وب سایت خود به عنوان یک سوال در نظرسنجی به اشتراک بگذارید.
گواهینامه ها را در اکثر صفحات وب سایت خود قرار دهید. بینندگان را با توصیفات غرق نکنید، اما همه آنها را در یک صفحه اختصاصی نیز حذف نکنید.
از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی استفاده کنید که با مخاطبان شما درگیر هستند تا نظرات خود را در مورد تی شرت های شما به اشتراک بگذارند. اینفلوئنسرهای محلی کوچکتر به احتمال زیاد این کار را با هزینه مقرون به صرفه (یا حتی رایگان) انجام می دهند.
یک مهمانی راه اندازی کنید
در نهایت، برگزاری یک مهمانی رونمایی برای ایجاد نمایان شدن و هیجان برای خط تیشرت خود در نظر بگیرید. فرانسیس آردن (شریک استون مدلز) توصیههای خوبی به اشتراک میگذارد تا اطمینان حاصل شود که جشن راهاندازی شما همان چیزی است که رویای آن را دارید.
لیست خود را بسازید آن سردبیران مد و رسانه های محلی را به خاطر دارید؟ آنها باید در لیست شما باشند. صاحبان بوتیکهای محلی، اینفلوئنسرها، کلوپها یا گروههایی که ممکن است مخاطبان شما به آنها تعلق داشته باشند، و هر کس دیگری که به منطقه شما مرتبط است نیز همینطور است.
برای مهمان رقابت نکنید مهمانی خود را در یک شب بدون رویدادهای مهم دیگر برنامه ریزی کنید – به خصوص نه رویدادهای مهم دیگر در صنعت مد. شما نمی خواهید شرکت کنندگان خود را مجبور کنید بین راه اندازی شما و رویداد دیگری یکی را انتخاب کنند.
رویداد خود را در مکانی جالب برگزار کنید. یک مکان خاص و منحصر به فرد واقعاً می تواند به یک رویداد احساسی شبیه … خوب … یک رویداد بدهد! اما، به طور تصادفی انتخاب نکنید؛ مکانی را انتخاب کنید که با حضور برند شما همراه باشد. سعی کنید مکانی را پیدا کنید که در آن مخاطبان هدف شما احساس کنند که در خانه هستند – اگر “خانه” فوق العاده سرگرم کننده و هیجان انگیز بود.
چیزی را رایگان ارائه دهید. مردم کلاهبرداری رایگان را دوست دارند. اگر بتوانید آن را بپردازید، ارائه یک هدیه متفکرانه و مرتبط تاثیر زیادی بر مهمانان شما خواهد داشت.
فروش در مهمانی تیشرتها را برای فروش در مهمانی سفارش دهید – حتی اگر قصد دارید عمدتاً به صورت آنلاین بفروشید. این به مردم فرصت می دهد تا کیفیت محصولات شما را ببینند. و اگر خیلی زیاد سفارش ندهید، عرضه کم ممکن است به افزایش تقاضا کمک کند – مردم را برای خرید به فروشگاه آنلاین شما بفرستد.
راه اندازی یک تجارت تی شرت یکی از هیجان انگیزترین، خلاقانه ترین و در دسترس ترین راه ها برای تبدیل شدن به یک کارآفرین است.
امیدواریم این راهنما در مورد چگونگی راه اندازی یک تجارت تی شرت به شما اعتماد به نفس لازم برای شروع امروز را داده باشد.
موفق باشید